dimarts, 20 d’octubre del 2009

La Vida de los Otros 6

ANTON GRUBITZ
Es presentat com un personatge amb una absència total de normes ètiques i morals en el seu comportament. A l´igual que Bruno Hempf el seu carácter moral i psicològic no evoluciona sinó que es manté en la seva línea.
Grubitz, que és el superior de Wiesler, actua fredament, sap com buscar la información que busca i a qui li ha de demanar, molt sovint pressionat pel Ministre de Cultura, amb qui manté una lluita política. En aquest sentit també se´ns presenta com un personatge adicte al jocs de la voluntat de poder.
Anton Grubitz es mou en un ambient reactiu, sempre atent a allò que digui el Ministre. Igualment és reactiu a l´ambient de les relacions sentimentals Dreyman-Christa, perquè ella està pendent dels seus fàrmacs i de la seva professió, que depenen del comandament del Partit, concretament del ministre de Cultura, Bruno Hempf.
En aquest sentit és clarament el personatge perdedor moralment i no queda clar com queda políticament després de la caiguda del mur i l´esfonsament del sistema comunista a la RDA.



GEORGE DREYMAN
George Dreyman es presenta com un personatge que sempre ha intentat romandre net de tota sospita per a poder desenvolupar, encara que de manera amputada, la seva passió pel teatre i la literatura. Molts intel.lectuals han estat empresonats per oposición al règim, altres en la llista negra de l´Stasi, són instats a col.laborar o obligats a viure en silenci. Els vigilen a totes hores i un moviment equivocat acabaría amb ells.
Dreyman actua com a pare protector quan durant la festa que ofereix a la seva casa, intercedeix davant el Ministre de Cultura per a que tregui de la llista negra a Alfred Jerska, que no pot dirigir obres de teatre perquè està represaliat, a qui, també li dóna esperances de que el seu cas s´arreglarà. També actua de protector quan oculta a la seva parella la publicació del seu article a la revista de l´Alemanya Der Spiegel
Un aspecte essencial de Dreyman és la seva relació sentimental amb Christa-Maria. Destaquen en aquest àmbit els moments d´intimitat sovint amb detalls tant poc espectaculars com pot ser el simple regal d´una corbata. que tant influirán en Wiesler, ja que es dona compte que ell és un home que porta una vida sense intimitat amb altres éssers humans.
També destaca el seu carácter juvenil com quan juga a futbol amb uns nens al carrer. No es pot oblidar que al començament de la pel.lícula Dreyman es presentat com algú que està content amb el règim, encara que no amb la persecució als dissidents. Aquest fet , juntament amb el convenciment que a ell no l´espien, mostren també un carácter confiat i innocent que no es trencarà fins al final de la pel.lícula quan descobreix tota la veritat.
Tampoc podem oblidar el seu profund amor per Crhista-Maria que el porta a entendre i perdonar a ella quan descobreix la seva infidelitat. És l´altre guanyador moral de la pel.lícula, tot i que pel camí ha perdut l´amor de la seva vida i la seva innocència.
CHRISTA-MARIA
És l´únic personatge femení de la pel.lícula (si exceptuem l´important simbolisme que té el paper de la prostituta), fet no estrany en tant que la pel.lícula és fonamentalment una pel.lícula política i ja es conegut que la política (i més encara en els règims comunistas) és un ambient fonamentalment polític.
Probablement és la gran perdedora de la pel.lícula. Es obligada a mantenir relacions sexuals per culpa de la seva adicció als fàrmacs i la seva dependencia de la fama i l´honor que representa ser una actriu de teatre, necessita els aplaudiments, el reconeixement, sense el qual no se sent persona, i d´aquest fet se n´aprofita el Ministre de Cultura.
A més aquesta infidelitat es veu agrejada per la comprensió (i l´immens amor) que Dreyman li professa, fet que fa que es tirarà enrera en seguir mantenint les relacions sexuals, tot i que després la seva dependencia de l´escenari la portarà a delatar a Dreyman. Tot aquests fets la portaran a un estat de degradació moral que quan se n´adona al suïcidi, com a única sortida en tant que no pot soportar-se a ella mateixa, especialmente en el moment en que creu que será detingut el seu company, G. Dreyman. En aquest sentit veiem que la protagonista també estima a Dreyman però pot més el seu estatus de drogadicte

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada