dimecres, 10 de febrer del 2010

Educació Consciència moral (3)

Flecha mostra un anàlisi crític però al mateix temps esperançador d´aquest evolució. Així indica que la concepció vigent de la consciencia moral ha rebut la influencia de les corrents ideològiques i filosòfiques més importants que han comportat la pèrdua de confiança de l´ésser humà en si mateix, tot i que aquest fet pot ser positiu si l´home aprèn l´estima per la llibertat responsable i una més gran solidaritat. Tot això combinat amb la potenciació de l´autonomia de la consciencia moral, el seu carácter humanitzador i reivindicar per a ella un cert espontaneisme que, fruit del discerniment dels valors que entren en conflicto en un momento determinat, superi l´esquema intel.lectualista i que no caigui en el narcicisme individualista i que es fomenti una educación de la consciencia moral des de la coherencia i la responsabilitat amb els valors que humanitzen a la persona i la societat i que ha d´oferir criteris de discerniment que ajudin a la persona a una elecció responsable. Aquests principis fonamentals són:

a). És d´obligatori compliment seguir el dictamen de la consciencia quan aquest està d´acord amb els valors objectius i humanitzadors. També és obligatori obeir a la consciencia quan aquesta està exempte de dubte.

b). No es pot actuar en contra de la consciencia indubtablement certa, inclús quan sigui invenciblement errònia.

c). No es pot actuar amb un dubte pràctic de consciencia o amb una consciencia venciblement errònia, especialmente quan es tracta d´unes accions d´una certa gravetat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada