divendres, 7 d’octubre del 2011

globalització i filosofia de l´alliberament (2)

Cal alliberar tot home i de tot home, fruit d´una reflexió que vagi més enllà de les situacions puntuals i concretes, que mostri la necessitat d´entendre que vivim un moment ètic que fonamentalment consisteix en rebutjar tota justificació del model polític i social neoliberal, criticar els supòsits ideològics de dominació i que s´enfronti als reptes actuals i que són, al parer d´uns dels ideòlegs més important de la filosofia de l´alliberamenti:

1.Negar amb una crítica ètica radical l´exclusió.
2.Contribuir a buscar una globalització alternativa que promogui la comunió global respectant les diferències
3.Reconèixer unitats polítiques més enllà dels estats
4.Fomentar la participació de la societat civil
5.Una economia de mercat regulada dins un marc ètic, polític i cultural supranacional
6.Fomentar el diàleg interreligiós.

Tot això pot resumir-se amb la idea que Dussel fonamenta les relacions humanes, influenciat per Levinás, no en un aspecte epistemològic sinó ètic en tant que la relació amb els altres no és reflexiva sinó en l´acció.

“El problema central al que quiere responder Dussel, siguiendo a Levinas, es mostrar que las relaciones éticas no tienne que ver con una problemática epistemológica o de conocimiento, sino que, incluso, lo epistemológico encuentra su sentido a partir de lo ético. La relación con los demás no es teórica, es práctica”ii

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada